Öppettider

Mån-tors 11:00 - 19:00
Fredag 11:00 - 20:00
Lördag 11:00 - 17:00
Söndag 11:00 - 16:00

Floor Manager med aktivt värdskap

Malmö Saluhall är en destination i ständig utveckling, och för att ta nästa steg vill vi nu rekrytera en nyckelperson som kommer att hjälpa oss att fortsätta skapa matupplevelser med det där lilla extra. Dina arbetsdagar kommer präglas av en stor diversitet av arbetsuppgifter, främst praktiska men också en del administrativa. Dessa kan sammanfattas genom följande tre ansvarsområden:

Värd och värdskapsledare – En viktig del av Malmö Saluhall som destination är de värdar som ronderar gemensamma ytor och ser till att saluhallen är i gott skick. Diskplock, iordningställning av möbler, avfallshantering samt dagliga öppnings- och stängningsrutiner är grunden för att skapa en trivsam och välkomnande miljö för såväl kunder som medarbetare. Din roll kommer utgöras av aktivt värdskap ”ute på fältet” och du kommer även att leda värdskapsgruppen, vara ansvarig för rekrytering av nya värdar, schemalägga efter behov samt utgöra en viktig och trygg knutpunkt som värdarna kan vända sig till.

Driftsansvarig – Se till att hela fastigheten mår bra och att våra skötselentreprenader utförs enligt överenskommelse. Detta utförs genom en daglig rondering som ingå lokalvård, avfallshantering, utemiljö etc. Det finns även en hel del teknik i byggnaden som behöver tillsyn såsom wifi, musikspelare, taggsystem, etc. Du ansvarar också för att koordinera alla driftsansvariga från respektive verksamhet i saluhallen, vilket bla innebär att du ska upprätta styrdokument och riktlinjer för driften.

Felanmälan – Ta emot och lösa enklare fel i fastigheten. Det kan gälla allt från strul med dörrar, stop i avlopp el liknande. Det finns även en extern part som hanterar större och mer komplicerade fel som kräver fackkompetens.

 

Vem är du?

Som du ser spänner rollen över flera olika arbetsområden så det handlar mycket om egenskaper och erfarenhet, mer än specifik utbildning. Basen i din roll kommer utgöras av schemalagt värdskap i saluhallen där du är i ständig rörelse och har till uppgift att vara närvarande för såväl gäster som andra medarbetare. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från service- och restaurangbranschen där kundbemötande har varit centralt. Utöver rollen som värd kommer du även arbetsleda värdskapet i hallen vilket gör att vi söker dig som kan vara en naturlig ledare som har tidigare administrativ erfarenhet av schemaläggning. Värdskapet är behovsanpassat och det är viktigt att du kan förhålla dig till väder, högtider och event i när du planerar och schemalägger bemanningen.

Vi ser även att du är en teknisk och lösningsorienterad person som kan identifiera och åtgärda vardagligt ’teknikstrul’ som kan uppstå i saluhallen. För att reda ut en arbetsdag med denna mångfald av arbetsuppgifter krävs att du kan arbeta strukturerat och metodiskt, i en miljö i ständig rörelse. Ingen dag är den andra lik på Malmö Saluhall och vi letar därför efter dig som kan prioritera och finna struktur under stressiga lunchrusher, lika mycket som du kan vara närvarande, nyfiken och initiativtagande under lugnare stunder miljö. Vi pratar mycket om att ha den ”rätta blicken”, hur viktigt det är att du naturligt ser och fångar upp saker som behöver följas upp och utföras. Det är viktigt att du då kan göra en snabb prioritering och avgöra vad som bör åtgärdas direkt och vad som kan vänta.

Rollen innebär en hel del mailkonversation, att upprätta instruktioner och styrdokument och att skriftligt kommunicera med värdgruppen och verksamheterna. Därför är det viktig att du känner dig trygg i svenska språket både skriftligt och muntligt. Du behöver vara van att arbeta med word, excel och Facebook.

 

Vad kan vi erbjuda dig?

  • En spännande arbetsplats i ständig rörelse – bokstavligen – med en stor variation av möten och människor.
  • Välkomnas in i ”familjen” Malmö Saluhall som med sina 13 st verksamheter som kan liknas vid en stor och brokig släkt med olika intressen och passioner, men som i slutet av dagen alltid samlas kring värden såsom medmänsklighet/omtanke/välvilja och en passion för att skapa oförglömliga matupplevelser
  • Du kommer att bli en nyckelperson för Malmö Saluhall – både för gäster, medarbetare och ledningen. Person med översikt som har en viktig roll i att verka som navet för kommunikation mellan värdar, andra medarbetare, saluhallens gäster samt ledning

 

Anställningsform

Heltid, 40 tim per vecka, schemalagt måndag till fredag under Malmö Saluhalls öppettid.

Tjänsten innehåller en större andel schemalagt värdskap, men också en andel avsatt för administration, rondering, driftsrelaterade frågor etc.

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader.

 

Ansökan

Känner du att detta är utmaningen du väntat på? Skicka då in din ansökan med CV, ett personligt brev där du tydligt motiverar varför du hade varit perfekt för denna roll samt referenser till ansokan@malmosaluhall.se snarast, men senast den 25 april.

Vi kommer att gå igenom ansökningshandlingar allteftersom de kommer in och anställningsprocessen börjar direkt. Välkommen med din ansökan!